Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

Γλώσσα:
Συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο  περιγράφουμε ένα πρόσωπο (εξωτερική περιγραφή, χαρακτήρας, συνήθειες, σχέση με εμένα, συναισθήματα).
 
  • δίνουμε έναν γενικό χαρακτηρισμό του προσώπου και μιλάμε για τη σχέση μας μαζί του
  • περιγράφουμε την εξωτερική του εμφάνιση
    • πρώτα τη γενική εντύπωση που δίνει
    • μετά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του
  • περιγράφουμε τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του
    • μιλώντας για τα προτερήματα και τα ελαττώματά του
    • αναφέροντας χαρακτηριστικά επεισόδια
  • κλείνουμε με μια γενική κρίση για το πρόσωπο που περιγράψαμε
  • σε όλη τη διάρκεια της περιγραφής μπορούμε να αναφέρουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας


Πρόλογος

* Ποιο είναι (αναφέρω το όνομα, φύλο, με τι ασχολείται, το ήθος του )


* τι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα πρόσωπα της ομάδας που ανήκει


* ποια είναι η σχέση μου με το πρόσωπο αυτό


Κύριο θέμα

* Γενική εντύπωση που δίνει με την εξωτερική του εμφάνιση (ηλικία, παράστημα, στιλ, αναφέρω ιδιαίτερα εκείνα τα χαρακτηριστικά της εξωτερικής του εμφάνισης που το κάνουν να ξεχωρίζει)


* Περιγράφω το πρόσωπό του ( χρώμα, όψη, χαρακτηριστικά, μάτια, στόμα, χείλη, μύτη, αυτιά, μαλλιά, τονίζοντας ιδιαίτερα τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει)


* Περιγραφή χεριών, κορμού, κάτω άκρων, αναφέρω χαρακτηριστικές κινήσει που κάνει


* Περιγράφω τον τρόπο που ντύνεται


* Περιγράφω τον τρόπο που φέρεται στην εργασία του και στην καθημερινή του ζωή


* Γράφω για τα ελαττώματα και τα προτερήματά του, τις κλίσεις του, τα χόμπι του, τα ενδιαφέροντά του και τις ασχολίες του


* Αναφέρω κάποια επεισόδια από τη ζωή του που δείχνουν την προσωπικότητά του


* Τι κάνουμε μαζί, ποια είναι τα αισθήματά μου για αυτό, πιθανολογώ τα δικά του για μένα


Επίλογος

Συναισθήματα και σκέψεις





Μαθηματικά:


Συνεχίσαμε με τις ιδιότητες των πράξεων:
  • Αντιμεταθετική της πρόσθεσης     3 + 4 = 4 + 3
  • Αντιμεταθετική του πολλαπλασιασμού    5Χ6=6Χ5
  • Προσαιτεριστική της πρόσθεσης 3+5+7 =    (3+7)+5
  • Προσαιτεριστική του πολλαπλασιασμού   2Χ7Χ5= (2Χ5)Χ7
  • Επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού  3Χ18 = 3 Χ10 + 3Χ8
  • Ουδέτερο στοιχείο της πρόσθεσης   0 + 3=3
  • Ουδέτερο στοιχείο του πολλαπλασιασμού 1Χ5=5
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν ξεχνούμε την προταιρεότητα πράξεων. 


Ιστορία:

Μελετήσαμε τα χρόνια της βασιλείας του Όθωνα και της Αμαλίας. Αναφερθήκαμε στη "Μεγάλη Ιδεα" και στον εμπνευστή της Ιωάννη Κωλέττη.


Ο βασιλιάς Όθωνας

 Βασίλισσα Αμαλία

Η παλιά Αθήνα 1860
Τα παλαιά ανάκτορα του Όθωνα. Σήμερα είναι η Βουλή των Ελλήνων. Μπροστά η Πλατεία Συντάγματος, εκεί που ο Μακρυγιάννης και ο Καλλέργης ζήτησαν από τον Όθωνα το Σύνταγμα, δηλαδή τους Νόμους του κράτους.


Η πρώτη κατοικία του Όθωνα





Μαθήματα: 
1. Γλώσσα: Ανάγνωση το κείμενο με την περιγραφή του Ιησού, Διαβάζω την περιγραφή στην έκθεση «ο φίλος μου» και υπογραμμίζω λέξεις που περιγράφουν την εξωτερική εμφάνιση και το χαρακτήρα.
2. Μαθηματικά: σελ. 58, 59
3. Ιστορία: Ερωτήσεις στο κεφάλαιο της βασιλείας του Όθωνα.
«Γιατί έγινε η επανάσταση της 3ης Σεπτεβρίου και ποιο ήταν το αποτέλεσμα;»
«Τι ήταν η μεγάλη ιδέα,»


Ανακοινώσεις:
1. Τετάρτη 15/5/13 φωτογραφίες (επίσημη στολή, τα αγόρια με γραβάτα)
2. Πέμπτη 16/5/13 επίσκεψη στο γυμνάσιο (επίσημη στολή)
3. Μέχρι Παρασκευή 17/5/13 γράφω ένα μικρό κείμενο για τον εαυτό μου που να περιλαμβάνει ιδέες όπως: η πιο ευχάριστη ανάμνηση από το σχολείο, τι θα μου λείψει περισσότερο, τα σχέδια μου για το μέλλον, τι θα γίνω όταν μεγαλώσω...
4. Μέχρι Παρασκευή 17/5/13 βρίσκω φωτογραφίες από την Α' ή / και Β' τάξη του σχολείου (ομαδικές)
5. Συμπληρώνω το έντυπο για το Γυμνάσιο




Δεν υπάρχουν σχόλια: