Γλώσσα
Ολοκληρώσαμε την ενότητα "Συσκευές" και αρχίσαμε επανάληψη. Την Πέμπτη θα έχουμε την αξιολόγηση στη συγκεκριμένη ενότητα.
Μαθηματικά:
Συνεχίσαμε να επιλύνουμε ασκήσεις και προβλήματα πολλαπλασιασμού κλασμάτων. Την Τετάρτη θα έχουμε μια μικρή αξιολόγηση στον πολλαπλασιασμό κλασμάτων (ασκήσεις και προβλήματα).
Ιστορία
Μελετήσαμε το Φιλελληνισμό και τους Φιλέλληνες και την πολύπλευρη προσφορά τους στην ελληνική επανάσταση (πολιτική, οικονομική).
Αρχίσαμε, επίσης, να αναφερόμαστε στους αγώνες του Καραϊσκάκη.
Μεγάλοι φιλέλληνες
Βίκτωρ Ουγκώ
Ολοκληρώσαμε την ενότητα "Συσκευές" και αρχίσαμε επανάληψη. Την Πέμπτη θα έχουμε την αξιολόγηση στη συγκεκριμένη ενότητα.
Μαθηματικά:
Συνεχίσαμε να επιλύνουμε ασκήσεις και προβλήματα πολλαπλασιασμού κλασμάτων. Την Τετάρτη θα έχουμε μια μικρή αξιολόγηση στον πολλαπλασιασμό κλασμάτων (ασκήσεις και προβλήματα).
Ιστορία
Μελετήσαμε το Φιλελληνισμό και τους Φιλέλληνες και την πολύπλευρη προσφορά τους στην ελληνική επανάσταση (πολιτική, οικονομική).
Αρχίσαμε, επίσης, να αναφερόμαστε στους αγώνες του Καραϊσκάκη.
Μεγάλοι φιλέλληνες
Βίκτωρ Ουγκώ
Τούρκοι διαβήκαν, χαλασμός,
θάνατος πέρα ως πέρα.
θάνατος πέρα ως πέρα.
Η Χίο, τ'όμορφο νησί, μαύρη απομένει ξέρα,
με τα κρασιά, με τα δεντρά
τ'αρχοντονήσι, που βουνά και σπίτια και λαγκάδια
και στο χορό τις λυγερές καμιά φορά τα βράδια
καθρέφτιζε μεσ' τα νερά.
Ερμιά παντού. Μα κοίταξε
κι απάνου εκεί στο βράχο,
κι απάνου εκεί στο βράχο,
στου κάστρου τα χαλάσματα κάποιο παιδί μονάχο
κάθεται, σκύβει θλιβερά
το κεφαλάκι, στήριγμα και σκέπη του απομένει
μόνο μιαν άσπρη αγράμπελη σαν αυτό ξεχασμένη
μεσ'την αφάνταστη φθορά.
Φτωχό παιδί, που κάθεσαι ξυπόλυτο στις ράχες
για να μην κλαις λυπητερά, τι ΄θελες τάχα να 'χες
για να τα ιδώ τα θαλασσά
ματάκια σου ν'αστράψουνε, να ξαστερώσουν πάλι
και να σηκώσεις χαρωπά σαν πρώτα το κεφάλι
με τα μαλλάκια τα χρυσά;
Τι θέλεις άτυχο παιδί, τι θέλεις να σου δώσω
για να τα πλέξεις ξέγνοιαστα, για να τα καμαρώσω
ριχτά στους ώμους σου πλατιά
μαλλάκια που του ψαλιδιού
δεν τάχει αγγίξει η κόψη
δεν τάχει αγγίξει η κόψη
και σκόρπια στη δροσάτη σου
τριγύρω γέρνουν όψη
τριγύρω γέρνουν όψη
και σαν την κλαίουσα την ιτιά;
Σαν τι μπορούσε να σου διώξει τάχα το μαράζι;
Μήπως το κρίνο απ' το Ιράν
που του ματιού σου μοιάζει;
που του ματιού σου μοιάζει;
Μην ο καρπός απ'το δεντρί
που μεσ' στη μουσουλμανική παράδεισο φυτρώνει,
κι έν' άλογο χρόνια εκατό κι αν πιλαλάει, δε σώνει
μεσ'απ' τον ίσκιο του να βγει;
Μην το πουλί που κελαηδάει στο δάσος νύχτα μέρα
και με τη γλύκα του περνάει
και ντέφι και φλογέρα;
και ντέφι και φλογέρα;
Τι θες κι απ΄όλα τούτα τ' αγαθά;
Πες. Τ' άνθος, τον καρπό; Θες το πουλί;
Διαβάτη,
μου κράζει το Ελληνόπουλο με το γαλάζιο μάτι:
Βόλια, μπαρούτι θέλω. Να.
Βίκτορ Ουγκώ
Το Ελληνόπουλο (απόσπασμα)
Τα αισθήματα και οι απόψεις του δεν μπορούν να γραφτούν καλύτερα και σαφέστερα παρά στη γλώσσα του: «Θα
μείνω εδώ ώσπου να βεβαιωθώ ότι ή η Ελλάδα θα αποτινάξει τον τουρκικό
ζυγό ή θα πέσει πάλι στην εξουσία τους. Όλα τα εισοδήματά μου θα
δαπανηθούν γι’αυτόν τον σκοπό. Ό,τι προσφέρω από το δικό μου εισόδημα
και τις προσωπικές μου προσπάθειες, θα τα δώσω με την ευχαρίστησή μου».
Ποτέ δεν εκφράστηκαν άλλοι για την Ελλάδα με καλύτερο τρόπο από αυτόν του Βύρωνα:
«Είναι η Ελλάδα, μα όχι ζωντανή πια,
Τόσο γλυκιά στην παγωνιά της,
Τόσο θανάσιμα όμορφη».
«Είναι η Ελλάδα, μα όχι ζωντανή πια,
Τόσο γλυκιά στην παγωνιά της,
Τόσο θανάσιμα όμορφη».
ώρα θα πάω να κοιμηθώ. Καληνύχτα.
(Τα τελευταία του λόγια. Στο Μεσολόγγι, βέβαια)
Μαθήματα:
1. Γλώσσα: Φυλλάδιο (όχι την τρίτη σελίδα)
2. Μαθηματικά: φυλλάδιο επανάληψης
3.Ιστορία: Φιλελληνισμός (2 ερωτήσεις)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου