Γλώσσα
Σήμερα το ποίημα που επεξεργαστήκαμε ήταν το Σκιάχτρο. Δώσαμε ιδαίτερη σημασία στο σχήμα λόγου που ονομάζεται προσωποποίηση και πώς κάνει το κείμενο πιο ενδιαφέρον και ζωντανό. Βρήκαμε περιπτώσεις όπου οι συγγραφείς χρησιμοποιούν την προσωποποίηση και σε άλλα λογοτεχνικά έργα και παραμύθια. Συζητήσαμε για την αξία της φιλίας, της αλληλοβοήθειας, του σεβασμού, της συγχώρεσης, της κατανόησης. Αναφερθήκαμε στους τρόπους με τους οποίους σχετίζεται το ποίημα με την ενότητα "Η ζωή έξω από την πόλη".
Η ιστορία ενός... διαφορετικού σκιάχτρου που ήθελε να αποκτήσει φίλους. Το πολυβραβευμένο αυτό animation είχε, μεταξύ άλλων, προταθεί για Oscar το 2005.
Μαθηματικά
Έγινε επανάληψη στην 3η ενότητα και την Τρίτη θα έχουμε την αξιολόγησή μας.
Σημεία προσοχής:
- Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς
- Μετατροπές ανάμεσα σε κλάσματα, δεκαδικούς αριθμούς και ποσοστά
- Μετατροπές ανάμεσα στις μονάδες μέτρησης (m, kg, L, mm, cm, ml, g). Αν η μονάδα είναι μεγάλη, τότε κάνουμε πολλαπλασιασμό με το 1000 ή το 100. Αν η μονάδα είναι μικρή κάνουμε διαίρεση με το 1000 ή το 100.
- Άλγεβρα
- Προτεραιότητα πράξεων ( ), x : , + -
- Περίμετρος και εμβαδό τετραγώνου και ορθογωνίου. Η περίμετρος είναι το άθροισμα όλων των πλευρών, ενώ το εμβαδό είναι το γινόμενο των δύο πλευρών.
Ιστορία
Αναφερθήκαμε στους πρωταγωνιστές της επανάστασης και τους χωρίσαμε ανάλογα με την περιοχή στην οποία έδρασαν: στη Μολδοβλαχία, στην Πελοπόννησο και στην Στερεά Ελλάδα. Ετοιμάσαμε σχετική πινακίδα στην τάξη στην οποία οι πρωταγωνιστές τοποθετήθηκαν σε χάρτη ανάλογα με την περιοχή της δράσης τους.
Αθανάσιος Διάκος:
Οδυσσέας Ανδρούτσος:
Μαθήματα:
Ανάγνωση σελ.7, Μαθηματικά: αξιολόγηση.